2013. jún. 10.

Miért lettem „ökonyanyi”?



Viszonylag kevés emberről tudom elképzelni, hogy ne hallott volna a kimerülő energiakészletekről, a Föld túlnépesedéséről, vagy akár a bennünket érő káros, vegyi anyagok hatásairól. Jópár éve már próbálom életemet egy „környezetbarátabb mederbe” terelgetni. Ez nem megy gyorsan, de kis lépésekben szépen haladok előre. Gond nélkül áttértem a biológiailag lebomló mosó- és takarítószerekre és itt nem kell gondolni extrákra: barátom a mosószóda, a szódabikarbóna és az ecet is.
Friss anyukaként elgondolkodtatott az a sok infó, amit a kereskedelemben kapható kozmetikumokról olvastam. Hogy még egy újszülötteknek szánt fürdető is rákkeltő komponenst tartalmaz? Amit az arcunkra kenünk kőolajszármazék, glicerin, tartósítószer meg egyéb mesterséges kórság? Hatásaiknak utánaolvasván eldöntöttem: elmélyedek a natúrkozmetikumok készítésének tudományába.
Csináltam már például arckrémeket, szemránckrémet, kézkrémet, testvajakat, orvosoltam már ekcémás, pattanásos bőrt. Fél éve elvégeztem egy szappankészítő tanfolyamot, mert nagy a bizalmam abban, hogy saját készítésű, természetes növényi olajokat tartalmazó szappannal nem fog állandóan feszülni az igen száraz bőröm. Előszeretettel tesztelem a fellelhető természetes alapanyagokat, továbbá a tisztálkodás, testápolás kapcsán használható, alternatív megoldásokat.
Szeretném megosztani tapasztalataimat, milyen áttérni olyan termékek használatára, amikben nincs tartósítószer, mesterséges adalék, illetve arra biztatok mindenkit, hogy mihamarabb kezdje felülvizsgálni, milyen vegyszerekkel érintkezik, és ezeket miként tudná ember- és természetbarát alternatívákra kiváltani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése